1 sierpnia 2015

Stripsy z kurczaka

Tego mięsa nie trzeba specjalnie przedstawiać. U Edytki znalazłam pomysł na fajne stripsy z kurczaka (ponoć a'la KFC, nie wiem, nie jadłam, nie mam porównania :) Tak czy owak mięsko nam smakowało. Do tego jakiś sosik, frytki, surówka i mamy fast food w domu :)


Składniki:

500 g filetów z kurczaka
1 płaska łyżeczka soli
1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki
1/2 łyżeczki ostrej mielonej papryki
1/4 łyżeczki pieprzu cayenne (lub mniej)

Ciasto naleśnikowe:
1 jajko
1/2 szklanki mąki
1/3 szklanki mleka
1/2 łyżeczki słodkiej mielonej papryki
1/4 łyżeczki ostrej mielonej papryki
szczypta pieprzu cayenne
szczypta soli

mąka do panierowania
olej do smażenia

Sposób wykonania:

1.  Mięso umyć, osuszyć i pokroić w paski. Dodać przyprawy, włożyć do lodówki na 45 minut.
2. W tym czasie składniki na ciasto zmiksować. Ciasto powinno być gęste. Następnie zalać nim mięso i włożyć na do lodówki na około 1 godzinę.
3. 30 minut przed smażeniem należy mięso wyjąć i pozostawić w temperaturze pokojowej po to, by podczas pieczenia nie wsiąknęło za dużo tłuszczu.
4. W rondlu rozgrzać większą ilość oleju, kawałki mięsa najpierw opanierować w mące, a następnie smażyć ze wszystkich stron. Mięso powinno być zanurzone w tłuszczu podczas smażenia.
5. Gotowe stripsy powinny być mięciutkie i soczyste w środku i mieć chrupiącą panierkę.
6. Podawać wedle smaku z frytkami lub pieczonymi ziemniakami, surówką i sosem, np. czosnkowym.

Smacznego!!!
Źródło: Przy kuchennym stole

6 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis. Kurczaków z KFC nie jadłam więc też nie wiem jak smakują, ale kusi mnie ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak napisałam też nie jadłam, ale te stripsy są bardzo dobre :)

      Usuń
  2. Wyglądają bardzo smakowicie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się, że trafiłam na Pani bloga, bo jest tu cała masa ciekawych przepisów. Stripsy były pierwszym, jaki wypróbowałam i są fenomenalne! Chrupiące ale w środku miękkie, a najlepiej smakują z pikantnym sosikiem. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!