24 stycznia 2015

Drożdżowe paluszki z kminkiem i serem

Przepis na te pyszne paluszki dostałam od siostry. Są fantastyczne - w sam raz do barszczyku. Można je posypać wedle uznania: kminkiem, tartym żółtym serem, mieloną papryką, gruboziarnistą solą, makiem itp. Bardzo długo zachowują świeżość, wystarczy je tylko trzymać w szczelnym pojemniku. Przed podaniem można je podgrzać w mikrofali - pychotka. Podane składniki pozwolą przygotować bardzo dużo takich paluszków - ja zazwyczaj robię z połowy porcji.


Składniki:

1 kg mąki + do podsypania
1/2 kg smalcu
4 jajka + 1 jajko do posmarowania paluszków
10 dag świeżych drożdży
1 łyżka soli
1 szklanka śmietany

Do posypania (np): 
kminek
tarty żółty ser
mak
mielona papryka
sól gruboziarnista

Sposób wykonania:

1. Mąkę posiekać ze smalcem.
2. Drożdże rozpuścić w części śmietany. Wszystkie składniki zagnieść z rozczynem.
3. Ciasto rozwałkować na 4 mm, pokroić w paski radełkiem lub nożem.
4. Posmarować paluszki rozmieszanym jajkiem, posypać wedle uznania.
5. Paluszki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Piec do zrumienienia w 170 - 180 st. C.

Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. Tak. Do barszczu będą wspaniałe. Świetny pomysł na smaczny dodatek do barszczu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na pewno są bardzo smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie trzeba pozostawić do wyrośnięcia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma potrzeby. Ja nie pozostawiam do ppdrosniecia, ale zawsze można 😀

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!